18. Kazuár WM/H verseny 10.25

 

 

 

Október 25-én megrendezésre kerül a
KAZUÁR18
42/35 pontos, Steamroller 2015 formátumú kezdőbarát verseny!
 
Adatok, szabályok :
 
- Helyszín : Cantina Klub, 1074 Budapest, Alsó erdősor utca 3.
- Sakkóra : 60 perc per oldal
- Minden körben van egy "start" időpont, amikor minden asztalon el kell induljon annak az órája, aki kezd, valamint egy "stop" időpont, ami ettől számítva kereken 120 perc múlva következik. Minden olyan asztalon, ahol a "stop" időpontban a két játékosnak összesen több, mint 5 perc ideje van, mindkét játékos automatikusan vereséget szenved.
- Nincs festettségi követelmény, de a figurák legyenek rendesen összerakva (no blue tac).
- Figyelem! Az összerakatlan, igénytelen figurákat leveszem az asztalról! Ez komoly!
- Proxy nem javallott, de engedélyezett. Feltételei: a mindenkori ellenfél tájékoztatása, a modell kártyáinak, vagy könyvbéli profiljának hiánytalan másolata, valamint egy jelölő a proxyzott modell nevével, amit a proxy mellé, vagy rá lehet tenni.
- A front arcok legyenek bejelölve, különben kétes helyzetben az ellenfél dönt a facingről.
- Egy, vagy két listát lehet hozni, és nem muszáj mindkettőt játszani (D&C0).
- A listák között karaktermegkötés van érvényben, azaz nevesített modell csak az egyikben jöhet (prime és epic külön karakternek számítanak).
- Aki október 18-a éjfélig nem küldi be a listáit, az 1 SoS-t veszít az összesítés előtt.
- Aki nem küldte be és lista nélkül érkezik a versenyre (Steamroller lapra írva / nyomtatva), az az első meccsét automatikusan bukja!
- A tiebreakerek SoS > CP > KP sorrendben lesznek figyelembe véve a végén.
- Az utolsó kör eredményeinek leadásával egyidőben minden játékosnak lehetősége van maximum egy ellenfelét Fair Play díjra jelölni, ezt a Steamroller lapon teheti meg.
- A legtöbb jelölést kapó és legmagasabb helyen végző játékos következő beugrója ingyenes!
- A SR15 értelmében a játékos minden listájánál külön meg kell jelölje, hogy milyen típusú objektíváért kíván küzdeni. Amennyiben van objektíva a pályán az aktuális küldetés szerint, úgy azok közül a baráti objektíva automatikusan a kiválasztott típusú lesz.
- Kérem, hogy mindenki EZT a sablont használva írja meg és adja le a listáját emailben az 1100ccm [kukac] gmail [pont] com címre.
- Veteránok Általános Indulási Feltételei on Kazuár avagy: VÁRFoK megkötései megszűntek.

Kazuár szabályok - Rugalmas méret (v2.1):
 
- Minden játékos 42, vagy 35 pontos listákkal nevezhet alaphangon (mindkét lista azonos méretű).
- Párosítást követően az ellenfelek ellenőrzik, hogy van-e a listáik között méretkülönbség.
- Ha valamelyik játékos 35 pontos listákkal indult, akkor listaválasztás után, de kezdődobás előtt a 42 pontos listákkal induló, másik játékos eltávolít a választott listájából legalább 7 pontnyi tetszőleges figurát úgy, hogy a lista továbbra is legális legyen.
- Unitok minimalizálása, UA-k / WA-k kivétele is lehetséges.
- A játékosok megbeszélik, hogy mely modellek kerültek eltávolításra.
- A szűkítésből adódó esetleges tier változásokról az ellenfelet szintén tájékoztatni kell!

Elővételben beugró 1200 forint, amely a Cantina napidíjat is tartalmazza.
Cantina bérletesek az érvényes bérlet bemutatásával a helyszínen visszakapják a napidíjat, kérem, hogy senki se fizessen be a fentinél kisebb összeget!
A helyekről a befizetések beérkezési sorrendje dönt, banki átutalással az alábbi számlaszámra:
Túri Máté Mátyás
10103104-37370200-01003000

Amennyiben valaki nem tud utalni, az fizethet személyesen Gerinél is a Cantinában, ám ez egész addig nem hivatalos, míg nem küld egy megerősítést emailben: 1100ccm [kukac] gmail [pont] com.
Amennyiben maradt még hely, úgy a helyszíni beugró 2000 forint.
A résztvevők listája ITT található.
 
A fordulók száma:
 
- 14 fő: svájci rendszer, és csak ha a harmadik kör végén nincsen egyértelmű győztes (1db veretlen játékos), a negyedik forduló akkor kerül lejátszásra.
- 16 fő: 4 forduló csoportos-körmérkőzéses rendszerben.
- 18-22 fő: 4 forduló svájci rendszerben.
- 24 fő: 4 forduló csoportos-körmérkőzéses rendszerben.

Időbeosztás:
 
08.40 - 09.00 : Megérkezés, regisztráció, seregek előpakolása
09.00 - 11.00 : Első kör
11.00 - 11.30 : Szünet, átpakolás a következő asztalra
11:30 - 13:30 : Második kör
13:30 - 14:00 : Szünet, átpakolás a következő asztalra
14:00 - 16:00 : Harmadik kör
16:00 -16:30 : Szünet, átpakolás a következő asztalra
16:30 – 18:30: Negyedik kör
18:30 – 19:00: Összesítés, eredményhirdetés, elpakolás

Néhány jó tanács:
 
- Meccs elején olvassátok el alaposan a küldetést, különös figyelemmel arra, hogy van-e Killbox, és hogy az objektívák mit tudnak.
A pontírási lehetőségeket érdemes hangosan felolvasni az ellenfélnek.
- Ha az ellenfél modelljeiről van kérdésed, először a kártyáját kérd el, olvasd át, és ha nem érted, akkor kérdezd őt, ne fordítva.
- Modellek levétele előtt mindig mérjétek le a lemérendő dolgokat, pl. lélekgyűjtés, vagy más effektusok amiknél számít a modell pozíciója.
- Amennyiben ez nem történik meg, csak az ellenfél beleegyezésével kapható meg a lélek, vagy más token.
- Rohamoknál ha nem messziről egyértelmű a megtett táv, jelentsétek be hogy akartok-e 3"-et menni vagy sem és jól láthatóan mérjétek le a mozgást a modell mozgatása előtt!
- Hozzatok magatokkal egy-egy üres 30, 40 és 50mm-es base-t, és szűkös helyzetekben használjátok a cselekvés bejelentése után, de a figurák elvétele előtt annak megmutatására, hogy pl. „Ide szeretnék rohamozni”. Így elkerülhetők a kanyarcharge-ok, és pontosan lemérhető a figura eredeti, és kívánt helye közötti távolság, hogy ne mozogjon a szabályosnál, és szükségesnél se többet, se kevesebbet.
- Listaépítés: www.forwardkommander.com, a „Clipboard” ikonnál lehet kimásolni.
 

Írta: Pattison