Az idők végezetéig



Warhammer Fantasy 2000 pont


Alapszabályok:


1. Minden sereg a legutolsó 8. kiadásnak megfelelő seregkönyvvel vesz részt a megmérettetésen (End times sorozat figurái NEM hozhatók).

2. A seregeket 2000 pontból kell felépíteni a vonatkozó seregkönyvben és alap szabálykönyvben megadott szabályok betartásával. Emellett mindenki hoz egy Kiválasztott karaktert is, mely bármilyen Hős figura, minden felszerelésével maximum 150 pont értékben.
3. A Dogs of War, a Chaos Dwarves és a Kislevi seregek is nevezhetőek különálló seregként.

4. A szabálykönyvnek megfelelően a seregépítésnél a varázslók mágikus tanait előre rögzíteni kell (ahol több lehetőség is van).
5. Nevesített modellek alapvetően (se lord, se hős, se szörny, se osztagbajnok) nem használhatóak. (Ez nem vonatkozik a Regiments of Renown egységekre és bajnokaikra.)

6. Breton, Wood elf, Tomb king, és Beastman seregek alap+100 pontból építhetnek sereget.
7. Mindenki köteles sereglistát hozni, érthető nyomtatott formátumban, amit vitás helyzetekben és pontszámolásnál köteles az ellenfelének megmutatni. Aki sereglista nélkül játszik az -10 VP büntetést kap a verseny végén.
8. A kockadobásoknál előre be kell jelenteni hány kockával dobunk és milyen célszámra. Meg kell várni, amíg az ellenfél leellenőrzi a dobások értékét.

Pontozás: a pontszámítás a szabálykönyvben leírtak szerint történik az alábbi kitételekkel.


1. Minden a játék végén menekülő egység az egység értékének a felét adja az ellenfélnek.
2. Minden egység, ami kezdeti létszáma 25%-a vagy az alá csökkent az egység értékének a felét adja az ellenfélnek.
3. Feladás esetén a pontérték 20-0 lesz, és a győztes játékos az elérhető összes seregpontot megkapja a szkenárióért (zászlók szerzése, BSB, generális megölése). Ilyenkor a küldetést is automatikusan teljesíti a győztes játékos.
4. Minden játék után fel kell jegyezni a pontos seregpont különbséget, mert verseny pontegyenlőség esetén a több seregpontot elért játékos nyer.


A két sereg pontértékenek a különbsége adja meg a versenypontokat (VP) az alábbi táblázat alapján (kivéve első küldetés).

0-150

10 - 10

151-300
11 - 9

301-450

12 - 8

451-600

13 - 7

601-750

14 - 6

751-900

15-5

901-1050

16 - 4

1051-1200

17 - 3

1201-1350

18 - 2

1351-1500

19 - 1 

1501+

20 - 0


A verseny pontok tovább növelhetők ha a játékos:

-Mind a három Küldetést teljesíti +5 pont
-Teljesen festett a serege, és nincsen benne semmi proxy +1 pont HA A JÁTÉKOS JELENTI LE, CSAK AKKOR!


Láthatóság:


A láthatóság a szabálykönyvben leírt „TRUE LOS” alapján történik.



A Szabadítás


... a Generális és serege, megszabadulva a Vértestvérek karmaiból, a Szellemtekercs segítségével talált egy utat, mely egy csipkézett falakkal és sziklákkal-növényzettel vegyes várromhoz vezette őket. Ennek a romnak a Főterén Börtönöket láttak sorakozni. A Generális kiküldte legjobb felderítőjét, aki örömhírrel tért vissza: a Kiválasztott az egyik Börtön lakója! A Generális azonnal hadba szólította embereit és elindult kiszabadítani régóta keresett barátját!

-„Battle for the pass” felállás szerint, sziklás-vegyes terep.
Középvonalban a hosszú táblaszélektől 12”-re 1-1db 50mm-es körjelző jelzi a Börtönöket. jellemzőik: Járhatatlan terep, LOS blokkoló, T4,W4
Amennyiben elvesztik az összes sebet, a rácsok kinyílnak, de a körjelzők a helyükön maradnak!

A küldetés célja a Kiválasztott kiszabadítása és életben tartása. Ehhez a Börtönöket szét kell verni (lőni, varázsolni nem lehet, még megsérül valaki!). A játékosoknak a saját jobboldali Börtön a céljuk, a másik az ellenfélé!
A rohamozó osztagok figurái úgy üthetik, minta hasonló méretű négyzet alakú talpa lenne a Börtönnek (50mm).
Sikeres szöktetés +200 pont
A kiválasztottat azon osztag MÖGÉ kell helyezni, bárhova, aki szétverte a Börtönt, onnan kerül játékba!

A Kiválasztott kiszabadítását követően Független Karakterként csatlakozhat a sereghez, de nem csatlakozhat egy egységhez sem, végig FK marad! A célja azonban a túlélés, hisz oly közel már a cél!

 Egyéb szerezhető pontok:

-     Ellenfél Kiválasztott megölése +100 pont


Mennyei kapu


A Kiválasztott végre elmondhatja hű Generálisának és embereinek, hogy miért indult útnak, mi az Örökség, amit hajszolt, fáradtságot nem kímélve, kötelességet hátrahagyva: Isteni sugallat árulta el neki, hogy az ő célja a Mennyei Birodalmak kapujának megtalálása, melyen át, a hívásnak engedelmeskedve, átléphet Urának Birodalmába, hogy elfoglalja a helyét a seregei élén, halhatatlan lelkének Örökségeként. A gond az volt, hogy a kapu folyamatosan változtatta a helyét, egészen mostanáig, mikor már egy kis területen mozog csak…
Most, hogy végre a kaput megtalálta és az nem változtatja olyan mértékben a helyét, mint eddig, már csak egy apró segítségre van szüksége a megnyitásához – egy hősies cselekedetre, mely utat nyit számára!

-alap felállás (12”-12”), középen 50mm-es körjelzővel, ami a Mennyei Kapu, itt-ott sziklák, egy erdővel
-a Kapu minden Mágiafázisban elmozdul az eredeti helyéről d3 inch-et a szóródás-kockának megfelelően. Adott kör aktív játékosa dobja.
-a Kiválasztott csak akkor haladhat át a kapun, ha a seregében található Hősök közül bármelyik megnyer egy Kihívást! Ekkor rohammozgást végezve a Kapu ellen átjuthat a Mennyei Birodalomba
-cél a Kiválasztott átjuttatása a játék végéig (7.kör): +300 pontot ér.


Enders game...


A Kiválasztott távozásával a kapu azonnal eltűnt, ám a csata nem ért véget! A Generális mélyet sóhajtott, majd zászlósai és kürtösei segítségével kiadta a parancsot: rendeződni, harcolni, mindhalálig! A titok, mely súlyos teherként nyomta lelkét, a következő volt: a Kiválasztott távozását megelőzően elmondta, hogy ennek a Világnak közeledik a vége, a Kapu vándorlásának lassulása és hamarosan bekövetkező eltűnése a Vég biztos jele. A Generális úgy döntött hát, hogy embereit becsülettel vezeti a halálba, nem engedve az Ellenségnek a végső diadalt! A szétszórt sereg a jelzések hatására rendeződni kezdett és megkezdték a Legutolsó Csatát!

-az asztalt 6 egyenlő (2’-2’ nagyságú) négyzetre kell osztani, mindegyik játékos 3-3 négyzetet birtokol. Ezeken a négyzeteken belül bárhol kell felrakáskor egy-egy egységet elhelyezni, hősök nélkül, felváltva, majd mikor mind a hat négyzetben van egység, akkor lehet valamelyikhez rakni egy hőst. D6 dobás, az kezdi a felpakolást, aki elveszti a kockadobást. BÁRMELYIK kockahatod választható!  Az összes többi egység tartalékban marad, melyek már akár az első körben is feljöhetnek (tartalékokra vonatkozó szabályok szerint) D3 dobással meghatározott táblahatod hosszú oldali szélén.
-ezt követően kell kezdődobást tenni, az első körben csak Ld tesztet követően lehet rohamozni, ha az egység bukja az Ld tesztet, nem rohamozhat, de ettől függetlenül normálisan cselekedhet (mozgás, mágia, lövés)

A küldetés célja VP gyűjtés (zászló, hős, stb). Azaz a Végső Győzelem!

A csatát követően a sereg lábai alatt morajlani kezdett a föld, a Generális lehunyta a szemét és mélyet sóhajtott: „Eljöve hát a vég…” – mondta. Ekkor egy erőteljes, mégis atyai hangot hallott a fejében „Épp ellenkezőleg, ez csak a kezdet…!!!” És a Ragyogás mindent beborított… 


Írta: CSV